حرکت در مرز محاسبات کوانتومی

حرکت در مرز محاسبات کوانتومی

توسط دیوید سی. براک در گفتگو با ماتیاس ترویر از مایکروسافت تحقیق ، جان مارتینیس آزمایشگاه هوش مصنوعی گوگل و پت گومن از IBM Research.

شاید شما هم مانند من باشید: می دانید که امروزه محاسبات کوانتومی موضوعی داغ است ، اما نگران کننده است. احساس می کنید که واقعاً تصویر خوبی از آنچه در مورد آن است ندارید. مطمئناً می دانید که این ارتباطی با رفتار ناخواسته جهان دارد که توسط مکانیک کوانتوم توصیف شده است - گربه ها در جعبه هایی که تا زمانی که به داخل آن نگاه نکنید مخلوطی از زنده و مرده هستند و فوتون هایی که خواص آنها را فوراً در فواصل زیاد هماهنگ می کند و گاهی نیز یک ذره و گاهی موج. و شما همچنین می دانید که به نوعی در این رفتار عجیب و غریب ، محققان این امکان را برای نوع جدیدی از رایانه ها می بینند که دارای ویژگی هایی باشد که رایانه هایی مانند آنچه شما در اختیار دارید هرگز در آرزوی انجام آنها نبوده اند. اوه ، و می دانید که چیزی در مورد این رایانه های کوانتومی وجود دارد که می تواند همه کدها را خراب کند. اگر می خواهید برای درک بهتر آنچه در واقع محاسبات کوانتومی وجود دارد کمک بگیرید. ما این رویداد را "س Quالات کوانتومی" نامیدیم ، زیرا این فرصتی بود که از برخی از محققان برجسته جهان بخواهیم به ما کمک کنند تا بفهمیم محاسبات کوانتومی در واقع در مورد چیست ، امروزه در چه وضعیتی قرار دارد ، اکثر ما در مورد آن اشتباه می کنیم و چه معنایی می تواند داشته باشد آنها ناامید نشدند.

سه نفر ما برخی از برجسته ترین تلاش ها را در زمینه تحقق سخت افزارهای کارکرده برای کامپیوترهای کوانتومی - پردازنده های کوانتومی - و اشکال جدید نرم افزار برای استفاده از آنها نشان دادند. پت گومن از تلاش IBM Research به ما ملحق شد. جان مارتینیس نماینده آزمایشگاه هوش مصنوعی کوانتوم گوگل بود. و ماتیاس ترویر چشم انداز را از Microsoft Research آورد. این یک بحث فوق العاده صادقانه و واضح در مورد سوالات کوانتومی ما و نحوه زندگی در این مرز تحقیق است. بسیاری از محققان ایده استفاده از مکانیک کوانتومی برای محاسبه و مفهوم "کامپیوتر کوانتومی" را دارند. در دهه 1990 و اوایل دهه 2000 ، محققان در زمینه داغ آن زمان فناوری نانو نیز ریشه های حوزه خود را در سخنرانی فاینمن جستجو کردند. برای جامعه محاسبات کوانتومی ، این یک کنفرانس در سال 1981 بود ، "شبیه سازی فیزیک با رایانه" ، سال بعد در مجله بین المللی فیزیک نظری منتشر شد که واقعاً زمینه را باز کرد. (نسخه رسمی آن در اینجا یافت می شود. دیگران نیز وجود دارند.)

فاینمن در مقاله خود این بحث را مطرح می کند که رایانه های دیجیتالی الکترونیکی که ما می شناسیم هرگز نمی توانند ابزارهای موثری برای محاسبات مفید در مورد نقاطی از جهان که توسط مکانیک کوانتوم توصیف شده است. برخی از مکانیک های کوانتومی نه تنها بسیار پیچیده هستند که نمی توان آنها را محاسبه کردوسایل معمولی - حتی اگر کل جهان را به یک کامپیوتر دیجیتالی تبدیل کرده باشید و آن را برای عصر جهان اجرا کرده باشید - اما فاینمن استدلال می کند که حتی برای برخی از موقعیت های مکانیکی کوانتومی بسیار ساده ، شبیه سازی های دیجیتالی آنها پاسخ های نادرستی را ایجاد می کند.

فاینمن پیشنهاد کرد در مواجهه با این محدودیت محاسبات دیجیتالی ، روش محاسبه را به سادگی تغییر دهد تا نقاط جهان تحت سلطه مکانیک کوانتومی را کشف کند. فکر او استفاده از "سیستم های مکانیکی کوانتومی" برای محاسبه سایر سیستم های مکانیکی کوانتومی بود. کدام سیستمهای کوانتومی مکانیکی را می توان برای تشکیل "عناصر رایانه کوانتومی" استفاده کرد که او نگفت ، یا حدس زد. محققان امروزه در زمینه محاسبات کوانتومی در تلاش هستند تا بهترین پاسخ را برای این سوال بیابند. جالب اینجاست که برای فاینمن ، بخشی از جذابیت محاسبات کوانتومی این بود که او در آن روش جدیدی را برای کشف خود فیزیک مشاهده کرد ، به عنوان راهی برای یادگیری چیزهای جدید در مورد نحوه کار جهان. برای نمایندگان جامعه محاسبات کوانتومی امروز که به پنل 15 آگوست ما پیوستند ، تحقیقات آنها همین جنبه را شامل می شد. امروزه محاسبات کوانتومی نه تنها یک چالش مهندسی پیچیده است که نیاز به خلاقیت و مراقبت دارد ، بلکه یک آزمایش بزرگ در علم فیزیک است که در آن ما چیزهای جدیدی در مورد جهان خود یاد می گیریم. برخی از آنها ممکن است مسیر محاسبات کوانتومی قوی تر را واضح تر و آسان تر نشان دهند. برخی از این درس های جدید ممکن است به شدت ناامید کننده باشد. فقط تلاش مستمر نشان می دهد.

در نهایت ، من به ویژه از این نظر هیئت تحت تأثیر قرار گرفتم که محاسبه کوانتومی ممکن است گشایش فصل جدیدی در داستان رابطه 5000 ساله بشریت با محاسبه باشد. دانش معاصر نشان می دهد که اختراع اعداد بشر حداقل به اندازه مشارکت ما با خواندن و نوشتن است ، احتمالاً قدیمی تر. همانطور که مورخ لورن داستون در مقاله اخیر خود می گوید: "[قدیمی ترین شواهد شما برای نوشتن سیستم ها ، به عنوان مثال از بین النهرین باستانی و مدیترانه ، نشان می دهد که الفبا بر اساس اعداد انگلی هستند. تا حدودی ناامیدکننده است ، بسیاری از اولین متون به جا مانده از زبان سومری (حدود 3500 قبل از میلاد) و دیگر زبانهای باستانی نه حماسه هایی مانند گیلگمش و ایلیاد را ثبت کرده اند ، بلکه بیشتر به عنوان دریافتی تجار به نظر می رسند: پنج بشکه شراب ، بیست و دو پوست گوسفند و به زودی. به نظر می رسد اولین استفاده از خواندن و نوشتن ، پیگیری محاسبات ، بیشتر برای اهداف تجاری و اداری بوده است. " (مقاله قابل توجه داستون را در اینجا بارگیری کنید.) تاریخ عمیق صفحه گسترده واقعاً عمیق است.

انسان شناس کالب اورت معتقد است که اختراع عدد یک جهش از تشخیص الگوهای مشترک بین بدن ما بود - به معنای واقعی کلمه ما. ارقام در دستان ما - و اشیاء موجود در طبیعت به عنوان نمادین این رابطه: یک کلمه ، یک علامت. از این رو ، امکان محاسبه باز می شود. (مصاحبه ای زیبا با اورت راجع به کار خود در اینجا ببینید.) اگر رابطه ما با عدد و محاسبه تا به امروز ، و تمام آن چه که از دست داده است (NB دنیای دیجیتال ما) ، ریشه در این شهود بدن ما در جهان دارد ، واقعاً می شدبه نظر می رسد که محاسبات کوانتومی می تواند ما را ملزم به توسعه شهودهای جدید از طریق تجربیات جدید کند تا از آنچه که ممکن است در اختیار ما قرار دهد ، نهایت استفاده را ببریم. در نهایت ، در صورت موفقیت آمیز بودن ، محاسبات کوانتومی باید بیش از آنکه به آن پاسخ دهد ، س questionsالات کوانتومی را باز کند. من همچنان به تماشا و تعجب ادامه می دهم.

درباره مرکز تاریخ نرم افزار

هدف مرکز تاریخ نرم افزار در موزه تاریخ رایانه جمع آوری ، حفظ و تفسیر تاریخ نرم افزار و تأثیرات دگرگون کننده آن بر جامعه جهانی است.

نرم افزار همان کاری است که یک کامپیوتر انجام می دهد. وجود کد منعکس کننده داستان افرادی است که آن را ساخته اند. اثرات دگرگون کننده نرم افزار پیامدهای ایجاد و استفاده مردم از کد است. در داستانهای این افراد تاریخ فنی ، تجاری و فرهنگی نرم افزار وجود دارد - از خدمات اشتراک گذاری زمان تا ابر ، از کد سفارشی گرفته تا برنامه های بسته بندی شده ، از توسعه دهندگان تا کارآفرینان ، از تلفن های هوشمند گرفته تا ابر رایانه ها. این مرکز در حال بررسی این داستان های مردم محور ، مستند سازی نرم افزارهای در حال اجرا و استفاده از مجموعه های غنی موزه برای بیان داستان نرم افزار ، حفظ تاریخچه آن و امروزه آن را برای سنجش مکان ما ، مکان ما بوده اند ، و ممکن است به کجا برویم.

درباره نویسنده

دیوید سی براک مورخ فناوری و مدیر مرکز تاریخ نرم افزار در موزه تاریخ رایانه است. او بر تاریخ محاسبات ، الکترونیک و ابزار دقیق و همچنین تاریخ شفاهی تمرکز دارد. کارهای براک در تاریخ الکترونیک نیمه هادی شامل تاکری ، براک و جونز ، قانون مور: زندگی گوردون مور ، انقلاب آرام سیلیکون ولی (کتابهای اساسی ، 2015) ؛ لکویر و براک ، سازندگان ریزتراشه: تاریخ مستندی از نیمه رسانای Fairchild (MIT Press، 2010)؛ و براک (ویراستار) درک قانون مور (CHF ، 2005). او بعنوان نویسنده و تهیه کننده اجرایی چندین فیلم کوتاه کوتاه مستند و مستندهای تلویزیونی یک ساعته از جمله "قانون مور در 50 سالگی" ، "دانشمندانی که باید آنها را بشناسید" ، "گوردون مور" و "آرنولد او. بکمن" خدمت کرده است. براک در توییترdcbrock است.

ابتدا در www.computerhistory.org منتشر شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد